Her insan çocukluğunda annesine veya babasına istediği bir şeyi aldırmak için ağlamıştır. Bu bazen bakkalda görülen bir çikolatadır, bazen bir bisiklet, bazense oyuncakçıda görülen, bir ebeveyne göre hiç, bir çocuğa göre ise karizmatik bir oyuncaktır. Genelde, normal koşullarda büyüyen bir çocuğun tüketim alışkanlıkları, sosyal çevre veya medya yoluyla gelişir. Bir oyuncağı "havalı" bulan bir çocuk grubundansanız ve o oyuncağa sahip değilseniz ilk gördüğünüz yerde o oyuncağa sahip olmak için ailenize ya da size bakmakla yükümlü olan diğer kişilere o oyuncağa ne kadar çok ve neden sahip olmanız gerektiğini anlatmaya çalışırsınız. Aslında bu durum çocukken, aileler tarafından ne kadar törpülense de büyüdüğümüz zaman da tüketim alışkanlıklarımız fazlasıyla değişmez. İş yerindeki çalışma arkadaşlarımızın, komşularımızın standartlarını yakalamaya çalışırız bu sefer; başka bir ihtimalle onlar bizim standartlarımızı yakalamaya çalışırlar. Ancak bu sefer hedefler, küçük bir kalem kutu veya pastel boyadan bir arabaya ya da yaz tatiline dönüşür. Tüketim alışkanlıklarının değiştiği tek yön bu değildir elbette. Artık insanlar ukash yoluyla, ihtiyaçlarını internetten gidermektedirler. İnternetten alışveriş yapmanın binlerce yolu olsa da aklın yolu olarak ukash kart kullanmayı seçen insanlara dahil olunur. Değişmeyen Şeyler Çocukluktan bu yana, çoğumuz için değişmeyen tek bir şey vardır. O da oyuncaklara olan ilgimizdir. Yaşımız kırka yaklaşmış olsa bile, ukash kart ile çeşitli filmlerin modellerini sipariş edip koleksiyonumuza dahil etme eğilimi hepimizde mevcuttur. http://www.ukashsatisdestek.com/ gibi siteler yoluyla ukash almamız da oldukça kolaylaşmıştır. Hayal gücümüzü harekete geçiren o modellerle oynamasak bile, dekoratif olması ve bize bir şeyler ifade etmesi bile bizim için çok anlamlıdır. Hele ki bir de, video sitelerinin birinden, çocukluğumuzda izlediğimiz bir çizgi filmi bulursak bizden keyiflisi kalmaz.
woensdag 4 juli 2012
Çocukluktan Olgunluğa Alışveriş
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten